sreda, 28. april 2021

ŠPARGLJI....resnica o njihovi vzgoji

 O njih je bilo napisano veliko, eni pišejo tako, eni drugače in kot mestna punca, ki nima kaj dosti "kmečke pameti", sem bila nekaj časa zmedena...no saj zmedena sem tudi brez tega 😃

Nekaj špargljev sem "podedovala", ampak hotela sem jih več...pa sem šla raziskovat

Brala članke, spraševala po raznih forumih, ker je vsak pisal drugače, ampak bolj ali manj so pa vsi v en glas vpili.....NE POBIRAMO 3 LETA....

Lepo prosim, če nekaj vržem v zemljo želim še isto sezono to na krožniku, ne pa, da bom čakala 3 leta🙉

In ko sem že čisto obupala, sem naletela na gospo, ki se z vzgojo ukvarja že vrsto let...gospa mi je lepo rekla...punca vklopi zdravo kmečko pamet (tisto ki jo nimam kaj dosti) in delaj po občutku.....pobiramo plodove, ki so debeli za prst oziroma svinčnik....kar je tanjše pustimo, da gre v cvet...pika

Zemlja naj bo pred saditvijo/setvijo normalno pognojena, okopavaš, če je nujno drugače pa pusti naj divja po svoje....gospa ima cele njive in res verjetno nima časa letat z motiko gor in dol in lovit plevel 😏

Imamo možnost kupit sadike (vrtnarija, nakupovalni centri) ali pa semena

Jaz ponavadi kupim kar sadike (Spar, Tuš...) in jih posadim v zemljo ker imam še prostor, ne pa tako kot piše, ker v tem primeru bi rabila za 20 sadik celo njivo

Edini problem, je konec sezone, ker zadeva postane đungla in dobro je pustiti, da to šavje dejansko postane rjavo, ker pri tem padejo semena na zemljo in se  tako sami razmnožujejo, jeseni pa vse skupaj do tal porežemo.....jaz uporabim kar električne škarje 🙈

Drugače pa z njimi ni nobenega dela.....držimo se pravila NE KOMPLICIRAJ, pa bodo lepo in bogato rastli...če je zelo suho in vroče obdobje pa jih lahko zalijemo

Spomladi in jeseni pa po večini gredico samo močno pograbim, vmes pa izpulim kakšen večji plevel, da vidim kje je kakšen špargelj, ker če jih še tako posadimo v vrste slej, ko prej rastejo levo-desno🙊

takole so običajno pakirani v trgovini Spar ali Tuš.....

takole izgledajo semena....
moja gredica predno sem jo malo oplela🙊

pa gredica, ki sem jo oplela za slikanje 🙈
takole med plevelom kukajo ven.....eni malo tanjši
...drugi malo debeljši
eni malo večji in zviti
tah tankih NE POBIRAMO
včasih pa so pravi debelajski....

tole pa je bila prva letošnja "žetev" 27.4.2021


1 komentar:

  1. Ravno tole sem iskala, ker eni delajo celo znanost iz tega!
    Hvala za vse nasvete, naslednje leto se lotimo še tega.

    OdgovoriIzbriši

Thank you so much for comment
Hvala za tvoj komentar